Wanna ruck? - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu Wanna ruck? - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu

Wanna ruck?

Door: emmaingeneseo

Blijf op de hoogte en volg Emma

29 Januari 2012 | Verenigde Staten, Geneseo

Lieve allemaal,

Het is alweer zondag! De tijd vliegt voorbij. Bedankt voor alle lieve en leuke reacties op mijn vorige blog. Leuk ook te lezen, dat ik het niet voor niets zit op te schrijven!
Hier gebeuren nog elke dag nieuwe dingen, leer ik mensen kennen en sta ik verbaasd over 'campus life'. Vandaar, tijd voor een nieuwe update.
Maar ook begint de gang van zaken in het algemeen normaal te worden, zoals elke dag naar class gaan - ja, dat is echt wel leuk -,eten in de dining halls, studeren in de lounges, etcetera.

Vorige week zondag ben ik hier naar de kerk geweest, wat heel fijn was! Ik had even een dipje vorige week (heimwee) en ik voelde me niet echt happy. Wat een fijn gevoel om dan te weten dat God overal is en dezelfde is. De dienst in Christ Community Church was mooi en gaf me een veilig en vertrouwd gevoel. Mijn buurvrouw stelde me na de dienst meteen aan allerlei mensen voor en gaf me haar adres en nummer voor als ik iets nodig had ofzo, echt super lief. Na de dienst ben ik met een groep van 20 jongeren gaan eten in een restaurantje (heel normaal om hier op zondag te doen, ook voor christenen) ter gelegenheid van iemands verjaardag - ik weet zijn naam niet meer haha! Dat was heel leuk en gezellig en ze vroegen me het hemd van het lijf over Nederland en Europa. Wij Nederlanders worden hier door iedereen trouwens heel cool gevonden. (Wow, you are from the Netherlands; that's so cool! How did you get here???) Tja, goeie vraag...

Verder had ik afgelopen week m'n eerste deadline: een paper over Belgisch kolonialisme in Congo. Over dit onderwerp moest ik ook een presentatie geven in de klas, wat ik best wel spannend vond. Een presentatie in het Engels geven heb ik wel vaker gedaan, maar nog nooit voor een klas met alleen maar Engels-sprekenden! Dus dat heb ik ook meteen aan het begin maar verteld en achteraf kreeg ik luid applaus en complimenten dat ik het goed had gedaan en ze het wel konden volgen, dus dat was wel fijn!
Heb ook m'n eerste overhoring (jaja, echt waar) gehad, ongeveer vergelijkbaar met een SO van de middelbare school. Heel aparte ervaring!

Het weer is erg wisselvallig: dan ligt er 2 dagen sneeuw, dan is alles weer weg. Maar na een paar dagen ligt er weer nieuwe. Gelukkig is het niet extreem koud, dus onze kikkerbilletjes kunnen het nog wel aan.

Ik moet natuurlijk de titel van dit verslag ook nog even toelichten, want ik denk niet dat iedereen begrijpt waar het over gaat. Nou, hier komt het: IK DOE RUGBY =D. (Een ruck = bepaalde actie in rugby en de quote werd gebruikt tijdens de werving) Vandaag had ik de eerste training, en het was echt su-per leuk. Samen met Melissa (mijn lieve maatje hier) dachten we dat we maar es iets Amerikaans moesten gaan proberen. Hoewel het eigenlijk meer Schots is, kwamen we later achter. Maar dat doet er niet toe, het is hier groter dan in Nederland en het is cool. De eerste meeting was afgelopen donderdag en toen waren we wel een beetje in shock, gezien het soort meiden dat in het team zit. Denk aan: groot, stevig, die-staan-hun-mannetje-meiden... Maar desalniettemin, we hebben onze vooroordelen aan de kant gezet, en een rugby-welkomsfeestje gevierd wat super gezellig was. En vandaag dus de eerste training van coach Collin. Yay! En morgen alweer training, dus lekker fanatiek.

Een nieuwe week, met ongetwijfeld nog meer nieuwe, leuke dingen staat voor de deur. Ik heb er zin in!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Emma

  • 30 Januari 2012 - 08:07

    Else:

    Klinkt goed allemaal! :)
    School klinkt idd heel erg anders, maar de maand januari is op de RUG ook nooit rustig.
    Heel veel plezier nog!
    XXX!

  • 30 Januari 2012 - 08:25

    Linda:

    Hahaha, wanna ruck! Superleuk emma!
    Mooi dat je in je dipje God hebt kunnen vinden, we denken aan je! ;)

    Tot de volgende blog!

    Liefs Linda

  • 30 Januari 2012 - 08:59

    Geeske:

    Leuk verslag! Suces met het rugby-en! Ik had het niet aangedurfd ;) Respect!

  • 30 Januari 2012 - 10:35

    Dianne:

    Leuk leuk leuk Emma!
    Dat heb ik in Linz ook gehad, toen ik een dipje had werd ik ook gevraagd of ik mee wilde naar de kerk en me dat zo goed deed! Heel erg fijn om te merken dat je nooit alleen bent en God er altijd is, overal!
    Geniet er nog van, de tijd vliegt voorbij!!
    Dikke kus!

  • 31 Januari 2012 - 08:09

    Esther:

    Leuk om te lezen allemaal Emma! Geniet ervan, en ben je nu ook een Congo-liefhebber geworden na je paper? ;) liefs!

  • 03 Februari 2012 - 16:28

    Margerietha:

    Lieve Emma, wat schrijf jij leuke verslagen!!! Fijn om te lezen. Je hebt je draai wel wat gevonden vlg. mij.
    Mooi ook dat je een amerikaanse kerkdienst hebt meegemaakt en de verbondenheid hebt ervaren.
    We denken aan je en wensen jou een hele goede tijd.

  • 21 Februari 2012 - 19:47

    Mariska:

    Hey Emma.
    wat een beleving allemaal zeg!
    geniet er maar goed van!
    groetjes Mariska M en ook namens Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 14271

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Onderzoeksreis Burundi

10 Januari 2012 - 21 Mei 2012

Studeren in de States

Landen bezocht: