Hello, goodbye - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu Hello, goodbye - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu

Hello, goodbye

Door: emmaingeneseo

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 Mei 2012 | Verenigde Staten, Geneseo

Lieve lezers,

Het is weer tijd voor een update. Helaas zal het wel een van de laatste zijn, want het is nu aftellen geblazen, het einde van mijn study abroad periode is in zicht! De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Ik heb veel tijd in de bieb gespendeerd om al die vreselijke papers te schrijven, het lot van een Political Science major. Gelukkig zijn ze allemaal op tijd zijn af gekomen, en heb ik ondertussen ook wel kunnen genieten van andere dingen naast school! Daarover in deze blog uitgebreid verslag.

Ik heb de vorige keer vergeten te vertellen over ons Amerikaanse Pasen, maar aangezien dat wel het vermelden waard is doe ik het dus nu alsnog maar even.
Normaal gesproken zou ik Pasen vieren met familie, een heerlijke Paaslunch met lekker dingen van de bakker, en een hoop spelletjes en gezelligheid. Aangezien dat allemaal hier niet te krijgen is, en de campus er uitgestorven bij lag omdat de rest allemaal wel lekker bij zijn familie was, hadden Melissa en ik bedacht dat we ons mochten trakteren op een lekker etentje bij de Big Tree Inn. Maar toen we op zaterdag wilden reserveren bleek tot onze grote teleurstelling dat het enige goede restaurant van het dorp gesloten was. Wat moesten we nu? De oplossing was een internationale paasbrunch, die een best goed alternatief was.
Zondagmorgen ben ik eerst naar de paasdienst in de kerk hier geweest, waar ik voor het eerst een beetje een Paasgevoel kreeg. Na een hele mooie dienst, hebben we ‘s middags nog een film gekeken, en ’s avonds hebben we maar als afsluiting van een vreemde 1e paasdag een campus-burito gegeten.
Maandag moesten we uiteraard weer aan de slag, want die gekke “tweede” feestdagen hebben ze hier niet!

Ook Koninginnedag is dit jaar aan mijn neus voorbijgaan! Terwijl foto’s van oranje gekleurde feestende mensen op Facebook voorbij kwamen, zat ik in de bieb aan m’n o zo leuke papers te werken. Maar ook in de VS konden we dit Hollands feestje niet geheel voorbij laten gaan zonder op ons vaderland te proosten. Melissa en ik hebben er uiteindelijk ’s avonds nog een leuk feestje van gemaakt met rum en wijn en de film Majesteit. De tompoucen en de bitterballen werden wel heel erg gemist. De conclusie: volgend jaar Koninginnedag ben ik sowieso in Nederland!

Aan mijn rugby-avontuur heb ik weer een paar nieuwe belevenissen toe te voegen. We hebben ons eerste toernooi gespeeld waarbij het boven 0 was, en niet regende. We waren met 3 teams uitgerukt om het Rochester toernooi te domineren. En dat hebben we gedaan: 1e, 2e en 4e geworden.
Na de wedstrijd wordt er altijd iemand gekozen die tot de “Most Valuable Person” (meest waardevolle persoon) van het team wordt verkozen, en tot mijn grote verrassing was ik dat deze keer! Een hele grote eer, en ik was natuurlijk supertrots! Kortom, m’n laatste rugby toernooi was een fantastische afsluiting van het seizoen.
Vervolgens hebben we afgelopen weekend het Alumni weekend meegemaakt, waarbij de oud-leden van het team een weekend komen en feestvieren. Vrijdagavond begon het met een feestje in het rugby huis, zaterdag hebben we tegen het Alumni-team gespeeld (en helaas verloren), en daarna was het feest bij het mannen rugby team.Het was een super ervaring om de oudere rugbydames te leren kennen, en aan het einde hebben Melissa en ik nog een fles rum van ze gekregen!

Nu nog eventjes twee finals er door knallen volgende week, en dan zit het semester er hier alweer op. Een heel dubbel gevoel, want ik heb super veel zin om te reizen en daarna lekker thuis te zijn en mijn Nederlandse leventje weer te omarmen, maar aan de andere kant is het hier zo leuk geweest en heb ik zoveel vrienden gemaakt, is dit een “home” geworden.
Maar ja, dat is “part of the deal” zullen we maar zeggen. Wie weet kom ik hier nog wel weer eens terug!

In ieder geval: ik ben blij jullie over 3 weken weer in levende lijve te kunnen zien! Tot die tijd: take care!

Liefs, Emma

  • 02 Mei 2012 - 19:26

    Esther:

    Geniet er nog van, en mooie afscheidmomentjes van alle typische dingen bedenken! Tot snel dan maar:) liefs!

  • 04 Mei 2012 - 19:29

    Henny:

    Wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    Super om al je blogs te lezen.
    Ik kwam er vanmiddag pas achter dat je veel vaker schreef.Heb ik toch ergens iets gemist.
    Ik hoop dat je nog een paar super weken mag hebben(jou kennende komt dat helemaal goed). En voor later een heel goede reis terug

    Groetjes en liefs Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 14269

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Onderzoeksreis Burundi

10 Januari 2012 - 21 Mei 2012

Studeren in de States

Landen bezocht: