Het begin van het avontuur; orientation and more! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu Het begin van het avontuur; orientation and more! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Emma - WaarBenJij.nu

Het begin van het avontuur; orientation and more!

Door: emmaingeneseo

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 Januari 2012 | Verenigde Staten, Geneseo

Hoi lieve allemaal,

Nu er alweer een paar dagen in de VS zijn verstreken, heb ik eindelijk tijd (en accu) om jullie even bij te praten over wat er allemaal is gebeurd. Want er is al héél véél gebeurd.

Dinsdag ben ik met een groep Nederlandse meiden naar de States gevlogen. Na een reis van 20 uur zijn we uiteindelijk aangekomen in Geneseo. De vlucht naar Washington verliep soepel, maar toen we eenmaal aankwamen konden we achteraan sluiten in een rij waar we een uur moesten wachten tot we Amerika ook daadwerkelijk in mochten. Een gesprek met de security meneer, papieren laten zien, vingerafdruk en irisscan check, en toen mocht ik door naar de bagagecheck. Daar hebben we ook nog een halfuur gewacht, waardoor we blij waren dat we 3 uur overstaptijd hadden. Sommige mensen die in de rij stonden hadden namelijk hun vlucht gemist door alle checks!
Toen uiteindelijk van Washington door naar Rochester, waar we werden opgewacht door Mike en Brendan van de international office. Na een kleine tour over de campus en door Geneseo zelf, werden we naar onze kamer gebracht en konden we eindelijk gaan slapen.

Woensdag en donderdag hebben we met alle internationale studenten een introductie gehad op de campus. Er zijn dit semester studenten uit Nieuw Zeeland, Brazilie, Zuid Korea en Argentinie. Naast elkaar leren kennen hebben we inkopen gedaan, informatie over vanalles (nuttigs) gekregen. Ook zijn we woensdagavond naar een ijshockey game geweest :) Voor veel van ons de eerste keer en dat maakte het extra leuk.
Vrijdag was de algemene introductie voor alle nieuwe studenten en begon het wat drukker te worden op de campus die er tot nu toe wel verlaten uit zag.

Wat mij opvalt hier is dat iedereen echt extreem vriendelijk en behulpzaam is; tot het overdrevene aan toe. Het maakt het wel makkelijk om naar mensen toe te stappen, wat ik wel erg fijn vind :) Het onderwijs is wel een beetje anders. De keywords hier zijn 'personal initiative' en 'participatie'; oftewel, zorg dat je zelf actief bent. In class, door vragen te stellen en op de professors af te stappen als je iets niet begrijpt, maar ook door in student organizations te gaan, vrijwilligerswerk te doen, enzovoorts. Een heel andere benadering dus als ik gewend ben in Groningen, waar de afstand tussen student-docent vrij groot is en veel minder een community sfeer is.

De campus is echt heel groot; 4500 studenten wonen in verschillende Residence Halls en dan heb je nog alle college hallen, de sporthal, de bieb, de administratie en ga zo maar door. Ik schat in ongeveer 5x het Zernike terrein. Dus verdwalen gaat hier prima (en dat doe ik dus ook af en toe).
Mijn roommate is er nog niet tot nu toe, dus mijn kamer is nog van mij alleen. Waarschijnlijk komt ze vanavond of morgen. Wel lekker, zo kun je rustig even wennen aan alles. Het is al een beetje mijn plekje aan het worden; check de foto's maar!

Ik heb inmiddels al superveel nieuwe mensen leren kennen, en we doen elke dag superveel en superleuke dingen. Dus ik geniet echt enorm. Ik kan goed opschieten met de Nederlandse meiden, maar ik ga ook veel om met de andere international studenten. Ook heb ik al wat Amerikaanse studenten leren kennen wat ook supertof is.

Het eten komt hier in grote mega porties, die je echt nooit op kunt. Bovendien zijn ze in de dining halls echt goed in muffins en cake maken, dus het wordt wel oppassen dat ik niet 20 kilo aan kom haha! Gelukkig kun je fitnessen, zwemmen en team sporten doen, dus daar ga ik me komende week maar es in verdiepen ;)
Het is wel lekker eten overigens, en heel goed geregeld allemaal.
Het heeft hier ook al gesneeuwd, en dat blijft voorlopig nog wel even liggen aangezien het inmiddels rond -10 is. Daarom zijn we gister naar de Walmart gegaan, om warme snowboots te kopen (m'n schoenen bleken allemaal niet waterproof).

Morgen (maandag) is het Martin Luther King Day, dus de eerste collegedag is disndag. Ik ben erg benieuwd naar de colleges en de professors. Of ze echt allemaal zo aardig zijn als wordt beweerd door iedereen...

Ik hoop dat dit verslagje de nieuwsgierigen onder jullie tevreden stelt :) En ik zal proberen om na de eerste colleges even weer een update te geven.
Maak je vooral geen zorgen om mij, ik heb het hier enorm naar m'n zin tot nu toe en vermaak me hier van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.

Hieronder zal ik even wat foto's zetten; op facebook staan er ook al heel wat! Laat ook gerust een berichtje achter; of stuur een kaartje (zou ik ook superleuk vinden, m'n muur is nog zo leeg...).
Mijn adres is:
Box 0614
10 MacVittie Circle
Geneseo, NY, 14454
USA

Tot snel allemaal!
Liefs,

Emma

  • 15 Januari 2012 - 16:32

    Lydia Sulman:

    Ha Emma,

    Wat leuk om te lezen zeg! Heel erg veel plezier daar :-) Ik blijf je volgen :-)

    Liefs

  • 15 Januari 2012 - 17:00

    Geeske:

    Hey Emma, Leuk om van je te horen! Mooi dat je het daar naar je zin hebt :)
    Groetjes!

  • 15 Januari 2012 - 17:17

    Klaes Hoekstra:

    Moi Emma,
    Leuk om even wat van je te lezen en dat je ons op deze manier op de hoogte houd. De eerste indruk die je van die Amerikanen hebt is goed, dus geniet van je verblijf in NY.
    Wij blijven je volgen,
    groeten en liefs, Margreet & Klaes

  • 16 Januari 2012 - 14:38

    Jeanette:

    Fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Volgens mij gaat de tijd zo héél snel voorbij.
    Geniet van deze bijzondere ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 14301

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Onderzoeksreis Burundi

10 Januari 2012 - 21 Mei 2012

Studeren in de States

Landen bezocht: